De forskellige faser
Når forældre, elev og skole har sagt god for de mål der er sat, så har vi en fælles vision for året, som vi uge for uge, måned for måned arbejder os frem imod.
Og vi spejler løbende elevens udvikling, gennem ugentlige møder I elevens Stifindergruppe. For man mister let fornemmelsen af retning, når man står midt I det hele.
Og tre gange I løbet af skoleåret samler vi elevens og lærernes observationer og overvejelser og sammenholder det med udgangspunktet ved skoleårets start og med det mål for skoleåret, vi har sat os.
Det giver et stærkt udgangspunkt for samarbejdet mellen skole, elev og forældrene. For nu kan vi fejre de flotte resultater og glæde os over den positive udvikling og vi kan samtidigt kaste lys over det, som lige nu er svært og finde gode løsninger I fællesskab.
Og når året er gået, og “Elevens Bog” med alle årets kommentarer og resultater samles under ét, så står den som et smukt monument over hvor meget man kan nå I livet når man sætter sig et mål, omgiver sig med de rigtige mennesker, og stræber efter at nå det.
På den måde gør vi vores bedste for at sikre, at skoleåret både fyldes med internationale erfaringer, fantastiske oplevelser, gode venner, fest, hygge og sjov – uden at det går ud over de konkrete faglige og personlige ambitioner for skoleåret, for der er ingen modsætning mellem at have det godt og at udvikle sig. Tværtimod.